K didaktickému potenciálu písně v kontextu Evropského dne hudby ve školách
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2023 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Hudební výchova – časopis pro hudební a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | |
| Klíčová slova | European Day of Music in School; EuDaMuS; EAS; Society for Music Education of the Czech Republic; music education song work; didactics of music education |
| Popis | Evropský den hudby ve školách (EuDaMuS), který probíhá vždy 15. března, si klade kromě jiného za cíl motivovat děti a mládež a jejich vyučující k aktivnímu činnostnímu přístupu k hudební výchově s myšlenkou vzájemného evropského hudebního propojení se společnou písní Music in Me. Podle autorů článku má uvedená píseň velký didaktický potenciál. Zabývají se jí analyticky jako východiskem k motivovanému skupinovému hudebnímu vyučování a předkládají možnosti jejího činnostního uchopení, stejně jako aspekty její finální realizace. |