Matematicky nadaný žák ve školním prostředí: Případová studie

Autoři

BUDÍNOVÁ Irena

Rok publikování 2021
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Svět nadání
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://www.talentovani.cz/aktualni-cislo
Klíčová slova gifted pupils; mathematical gift; mathematical task; solving strategies
Popis Článek stručně teoreticky pojednává o vzdělávání nadaných žáků a o různých skupinách nadaných žáků, které jsou určitým způsobem ve školním prostředí znevýhodněny a existuje u nich zvýšené riziko, že je učitelé nebudou umět identifikovat a adekvátně rozvíjet. Případová studie se věnuje matematicky nadanému žákovi 8. ročníku a jeho obtížím pří průchodu školní docházkou. Na jeho případě je ilustrováno, že problematika nadání není dodnes některým učitelům vlastní a důsledkem je časté riziko, že nadané děti jsou vnímány spíše jako zvláštní. Cílem článku je hledat odpovědi na čtyři výzkumné otázky, týkající se školního prostředí, možnosti rozvíjení nevšedního nadání žáka a rovněž řešitelských strategií, které žák používá.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.