How to teach, design and program robotic and IoT systems

Název česky Jak na výuku, konstrukci a programování robotických i IoT systémů
Autoři

HRBÁČEK Jiří STRACH Jiří BIŇAS Miroslav

Rok publikování 2022
Druh Článek ve sborníku
Konference ICETA 2022. Proceedings of 20th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://ieeexplore.ieee.org/document/9974650
Doi http://dx.doi.org/10.1109/ICETA57911.2022.9974650
Klíčová slova robotic systems;education; technical education; popularisation of science and technology
Popis Článek shrnuje výsledky více než dvacet let trvajícího kvalitativního výzkumu týkajícího se výuky stavby a programování robotických systémů, konstrukcí systémů řízených mikrokontrolery, výukových a studijních opor s vnitřní inteligencí i IoT systémů na základních, středních i vysokých školách. Respondenty výzkumu byli učitelé základních škol, středních odborných učilišť a škol i inženýři, vývojáři, kteří vyvíjí elektronické systémy řízené mikrokontroléry ve firmách. Konstrukci a vývoji systémů programovaných v assembleru se věnovalo šest inženýrů, konstruktérů z podniku Jihostroj Velešín a Teplárny Brno. Výuce a konstrukci šest učitelů odborného výcviku ze středního odborného učiliště elektrotechnického Uherský Brod. Výuce stavby a programování robotů patnáct učitelů základních škol z patnácti moravských základních škol. Šest lektorů vzdělávacích kurzů stavby a programování robotů pro žáky základních a středních škol. Druhá skupina respondentů se zabývala stavbou a programováním systémů programovaných ve vyšších programovacích jazycích (C, Basic a Python) se zabývali dva respondenti - VŠE učitelé, osm učitelů základních škol a gymnázií, čtyři učitelé střední učňovské školy a dvanáct lektorů kurzů stavby a programování robotů pro žáky základních a středních škol.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.