Development of students’ spoken language in an online French course: Presentation of continuing doctoral research
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2022 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | EUROPEAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/eujal-2022-0017/html |
| Doi | https://doi.org/10.1515/eujal-2022-0017 |
| Klíčová slova | spoken French; online teaching; complexity; accuracy; fluency |
| Popis | V tomto článku je popsán probíhající doktorandský výzkum, který je zaměřen vývoj ústního projevu studentů během online kurzu francouzštiny z hlediska komplexnosti, přesnosti a plynulosti (model CAF). Reflektuje rovněž vliv online intervence na tento vývoj. Výzkum je koncipován jako vícečetná případová studie s 11 vysokoškolskými studenty – účastníky výzkumu, přičemž každý student tvoří jeden případ studie. Ve výzkumu byl použit design pretestu a postestu, který umožňuje analyzovat mluvený projev studentů před intervencí a po ní, a tak posoudit jeho vývoj. V článku jsou popsány výsledky analýzy přesnosti, které naznačují, že jazykový výkon nelze posuzovat pouze podle jednoho aspektu modelu CAF. Velké množství chyb se v tomto výzkumu jeví jako známka používání komplexnějšího jazyka, a přesný jazyk bez chyb se naopak často jeví jako méně komplexní či plynulý. Množství fonetických chyb a některé odpovědi v rozhovorech naznačují, že online kurz nepřikládal dostatečný důraz nácviku výslovnosti. Tato zjištění budou ověřena v dalších fázích výzkumu. Příspěvek je součástí speciálního čísla časopisu AILA Europe. |
| Související projekty: |