Využití Microsoft 365 technologií při výuce ekonomických předmětů na střední odborné škole
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2022 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Journal of Technology and Information Education |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | Odkaz na článek |
| Doi | https://doi.org/10.5507/jtie.2022.004 |
| Klíčová slova | cloud service; education; secondary vocational school; pupil; teacher |
| Popis | Příspěvek řeší problematiku využití cloudové služby Microsoft 365 v rámci distanční výuky ekonomických předmětů na střední odborné škole. Distanční výuka přináší do škol nový pohled na vzdělávání žáků. Vzhledem k plošnému distančnímu vzdělávání v České republice musí učitelé hledat způsoby naplnění vzdělávacích cílů, v rámci dostupných materiální výukových prostředků. Učitelé se tak naučili efektivně používat široké spektrum vzdělávacích softwarů či cloudové služby umožňující nejen komunikaci s žáky a jejich rodiči, ale i různé formy didaktických metod práce. Školami je často využíváno cloudové služby Microsoft 365. Pro kvalitní výuku je však nutné přizpůsobit celý výukový materiál, se kterým žáci i učitel na internetu pracují. Je také nutné zohlednit technologickou vybavenost všech žáků. Hlavním cílem příspěvku je popsat konkrétní praktické využití cloudových služeb Microsoft 365 při výuce v ekonomických předmětech vybrané střední odborné školy. Uvedená jsou i konkrétní doporučení pro pedagogickou praxi s programem Microsoft 365, s možným přesahem využití v ostatních odborných předmětech vyučovaných na středních odborných školách. |
| Související projekty: |