(Ne)Ztraceno v překladu: Mediace v cizojazyčné výuce - implementace do praxe a první reflexe
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2022 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Cizí jazyky |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://pages.pedf.cuni.cz/cizijazyky/64-5/ |
| Klíčová slova | foreign language teaching; foreign language learning; reflection; mediation; mediation strategies; CEFR-Companion Volume; communicative approach; intercultural communicative competence; competency based learning |
| Popis | Předložený článek je čtvrtým pokračováním v tematické řadě (Not) Lost in Translation a přináší první výsledky výzkumných šetření, jejichž cílem bylo zachytit a popsat vnímání mediace jakožto nové kompetence ve výuce cizích jazyků na různých typech škol. Představeny jsou reflexe žáků a vyučujících základních škol, stejně jako nižšího i vyššího gymnázia. Z výsledků prezentovaných výzkumů vyplývá, že mediační aktivity rozvíjí schopnost pohotově reagovat v každodenních situacích, důvěru ve vlastní jazykové schopnosti a v neposlední řadě motivaci pro učení se cizím jazykům, a to především díky autentičnosti situací, do nichž jsou mediační aktivity zasazeny, a tím přiblíženy každodennímu životu. |