(Ne)Ztraceno v překladu: Mediace v cizojazyčné výuce - implementace do praxe a první reflexe

Autoři

MAREČKOVÁ Pavla

Rok publikování 2022
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Cizí jazyky
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://pages.pedf.cuni.cz/cizijazyky/64-5/
Klíčová slova foreign language teaching; foreign language learning; reflection; mediation; mediation strategies; CEFR-Companion Volume; communicative approach; intercultural communicative competence; competency based learning
Popis Předložený článek je čtvrtým pokračováním v tematické řadě (Not) Lost in Translation a přináší první výsledky výzkumných šetření, jejichž cílem bylo zachytit a popsat vnímání mediace jakožto nové kompetence ve výuce cizích jazyků na různých typech škol. Představeny jsou reflexe žáků a vyučujících základních škol, stejně jako nižšího i vyššího gymnázia. Z výsledků prezentovaných výzkumů vyplývá, že mediační aktivity rozvíjí schopnost pohotově reagovat v každodenních situacích, důvěru ve vlastní jazykové schopnosti a v neposlední řadě motivaci pro učení se cizím jazykům, a to především díky autentičnosti situací, do nichž jsou mediační aktivity zasazeny, a tím přiblíženy každodennímu životu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.