Pupil diversity in teacher preparation curriculum
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2022 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Perspectives in Education |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://journals.ufs.ac.za/index.php/pie/article/view/5647/4438 |
| Doi | https://doi.org/10.18820/2519593X/pie.v40.i2.13 |
| Klíčová slova | content analysis; planned curriculum; pupil diversity; student teachers |
| Popis | Tato studie se zaměřuje na pojetí žákovské diverzity v plánovaném kurikulu učitelské profesní přípravy. Profesní příprava učitelů ovlivňuje znalosti, dovednosti a postoje studentů učitelství vztahující se k žákovské diverzitě (Akiba, 2011); většina výzkumných studií však využívá kvantitativní výzkum zaměřený na plánované kurikulum nebo výstupy z učení. Abychom odhalili, jak je diverzita žáků implementována v plánovaných osnovách vybraných programů vzdělávání učitelů, zvolili jsme kvalitativní přístup. Na základě obsahové analýzy sylabů a koncepčních dokumentů z programů přípravy učitelů na vybrané pedagogické fakultě jsou popsány dva koncepční přístupy k diverzitě v rámci kurikula, jeden explicitní a jeden implicitní. Tyto pojmy lze dále interpretovat ve vztahu k ideové, obsahové a metodologické dimenzi kurikula. |
| Související projekty: |