Mezi literární fikcí a životní realitou: o recepci dětského čtenářství v kontextu vývojové psychologie
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2022 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Recepce dětského čtenáře je značně rozsáhlá oblast lidského bádání, která zahrnuje celou škálu možných metodologických přístupů a zacílení. Příspěvek předkládá dílčí výsledky výzkumu recepce dětského čtenářství, a to v kontextu vývojové psychologie u dětí ve věku 8–9 let. Zaměřuje se tak na aktuálnost předkládaného uměleckého textu pro dětského recipienta a jeho přesahy do života dítěte. Výzkum byl realizován u žáků třetí třídy základní školy v rámci hodin čtení s využitím literárního díla Lewise Carrolla „Za zrcadlem a co tam Alenka našla“. Předložené výsledky vycházejí z disertačního projektu „identifikace dětí mladšího školního věku s literárním a divadelním dílem“ a reprezentují dílčí výsledky části skupinových rozhovorů, jež byly součástí kvalitativní fenomenologické strategie celého disertačního projektu. |
| Související projekty: |