Psychosociální charakteristiky žáků s dvojí výjimečností v kombinaci nadání a specifických poruch učení
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2022 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Předkládaný příspěvek prezentuje výsledky realizované přehledové studie zabývající se psychosociálními charakteristikami žáků s dvojí výjimečností v kombinaci vysokého kognitivního nadání a specifických poruch učení na mezinárodní úrovni. Z výsledku přehledové studie vyplývá, že žáci s dvojí výjimečností ve zmíněné kombinaci disponují specifickým psychosociálním profilem, který je ovlivněn kombinací charakteristik vyplývajících z nadání a charakteristik vyplývajících ze specifických poruch učení. Tyto charakteristiky jsme sledovali v rámci sedmi oblastí, kterými jsou osobnostní charakteristiky, interpersonální vztahy, motivace, sebepojetí, emoční prožívání, externalizované problémy a pracovní charakteristiky. |