The Revived Statehood (1918–21) in the Reflection of the Czech (Slovak) and Polish Post Stamps and the Didactic Applications
| Název česky | Obrozená státnost (1918-21) v reflexi česko(slovenských) a polských poštovních známek a didaktické aplikacii |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2021 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | CZECH-POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://journals.muni.cz/cphpjournal/article/view/21227/16854 |
| Doi | https://doi.org/10.5817/cphpj-2021-004 |
| Klíčová slova | teaching history; didactics of history; post stamps; Media Education; restoration of statehood; territory; army; Czechoslovakia; Poland; |
| Popis | Text analyzuje historické, didaktické a metodické aspekty uplatnění poštovních známek v edukačním procesu. Zaměřuje se na reflexi obnovené československé a polské státnosti po skončení 1. světové války prostřednictvím dobových a jubilejních poštovních známek. Poštovní známky jsou podobně jako plakáty historickým pramenem reflektujícím zejména moderní (národní) dějiny a například tedy i proměny státnosti. Na základě vhodného výběru lze jejich prostřednictvím v dějepisné výuce výstižně a účinně vysvětlovat zejména mechanismy legitimizace státní moci nebo propagandy. Popsaným postupem vzniká účinné alternativní edukativní médium posilující především mezipředmětovou kooperaci školní dějepis – mediální výchova. |