Vzdělávání dospělých při pandemii COVID-19 a jeho specifika

Autoři

ZELNÍČKOVÁ Helena VOREL David SLÁDEK Petr STRAKOVÁ Nikola

Rok publikování 2021
Druh Článek ve sborníku
Konference 14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2133
Klíčová slova Adult; education; skills; competences; Covid-19; lifelong learning
Popis Příspěvek řeší problematiku edukace dospělých s ohledem na současnou situaci s covid-19. Vzdělávání dospělých je koncipováno na získávání či rozvoji již získaných dovedností. Při vzdělávání dospělých je stěžejní participace jedince do procesu vzdělávání a aktivní využití jeho osobních zkušeností. Tím se přímo zvyšuje motivace dospělých k dokončení studia a k pokračování v dalším vzdělávání. Zvláštnostem vzdělávání dospělých je přizpůsoben i systém vzdělávání. Tím, jak stoupá zájem o celoživotní vzdělávání, objevuje se mnoho nabídek pro dospělé jak v oblasti formálního, tak i v oblasti neformálního vzdělávání. Hlavním cílem příspěvku je popsat zvláštnosti vzdělávání dospělých a popsat nejdůležitější principy přístupu k on-line vzdělávání dospělých. Vzhledem k situaci, která je ve školství nová, neexistuje zatím dostatek výzkumů, které by se přímo věnovaly vzdělávání dospělých.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.