Culturally Responsive Teaching for Learner Diversity in Czech Schools: A Literature Review

Název česky Kulturně citlivé vyučování pro rozmanitost žáků v českých školách: Přehled literatury
Autoři

KALU Ntite Orji KUROWSKI Martina

Rok publikování 2021
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj European Journal of Education and Pedagogy
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://www.ej-edu.org/index.php/ejedu/article/view/202/112
Doi http://dx.doi.org/10.24018/ejedu.2021.2.6.202
Klíčová slova Cultural Competence; Culturally Responsive Teaching; Czech Schools; Diversity; Inclusive Education; Learners
Popis V České republice donedávna převažovali ve vzdělávacím systému obyvatelé ČR, kteří tvořili 95 % školní populace. S rostoucím přílivem migrantů a zahraničních studentů zejména ze zemí mimo Evropskou unii se objevily velké rozdíly mezi žáky a jejich vzdělávacími potřebami. Bylo třeba zohlednit výukové problémy spojené s příslušností k menšině a životem v cizí kultuře. To podnítilo výzkum způsobů, jak přizpůsobit vzdělávací systém rostoucím nárokům na učební styly a potřeby různorodých žáků v českých třídách. Článek přináší přehledovou studii aktuálních odborných zdrojů na toto téma. Tato studie zkoumá systém povinného vzdělávání v České republice a postavení a odpovědnost učitele při podpoře kulturně citlivého a inkluzivního vzdělávacího prostředí. Studie se opírá o deskriptivní a obsahovou analýzu. Pro zúčastněné strany jsou formulována doporučení, jak vnést do výuky citlivější přístupy posilující kulturní a sociální integraci všech žáků.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.