Motivace ve výuce matematiky – dva náměty z teorie čísel
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2021 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | 14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021 |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2133 |
| Klíčová slova | Real numbers; continued fraction; Pythagorean triples. |
| Popis | Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních a středních školách. V příspěvku je popsána možnost aproximace racionálních a iracionálních čísel pomocí řetězových zlomků. Na základě této aproximace jsou odvozena přibližná vyjádření hodnot goniometrických funkcí některých úhlů pomocí zlomků, následně je pak tohoto vyjádření využito k zavedení tzv. quasipythagorejských trojic. Je tedy možné sestrojit trojúhelník, který není pravoúhlý, ale od pravoúhlého trojúhelníka se téměř neliší. |