Hravá hudební výchova aneb poslechové činnosti i v online prostředí pro žáky 1. stupně ZŠ

Autoři

TAYLOR Daniela

Rok publikování 2021
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V rámci hudebního workshopu bylo prakticky prezentováno, jak by mohly být strukturovány poslechové činnosti i v online prostředí, a to v návaznosti na činnostní pojetí hudební výchovy pro žáky 1. stupně základních škol. Byly představeny doporučované metodické postupy poslechových činností od úvodní motivace, přes propojení poslechové ukázky s tematicky vybranou písní a následnými praktickými aktivitami, podporujícími vizuomotorické schopnosti, expresivní vyjádření a tvořivost žáků. Prakticky byly představeny různě koncipované aktivity a doprovody k poslechové ukázce – například pohybové doprovody (hra na tělo, pohyb v prostoru), využití perkusí či běžně dostupných předmětů denní potřeby. Nechybělo ani mezipředmětové propojení s výtvarnou a tělesnou výchovou. V závěrečné části workshopu proběhlo shrnutí činnostního pojetí poslechových aktivit v rámci HV na 1. stupni ZŠ a pak následná diskuse.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.