„LEŠENIE“ AKO POMOC PRI BUDOVANÍ HODNÔT NA ETICKEJ VÝCHOVE

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky „LEŠENÍ“ JAKO POMOC PŘI BUDOVÁNÍ HODNOT V ETICKÉ VÝCHOVĚ
Autoři

HORNIAKOVÁ Michaela

Rok publikování 2021
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se zabývá "lešením" jako interakcí mezi učitelem a žáky na hodinách etické výchovy. "Lešení" je charakterizováno na základě výzkumu Šeďová et al. (2016) jako interakce žáka a kompetentního učitele. Příspěvek analyzuje data z kvalitativního výzkumného šetření. Výzkumu se zúčastnilo 33 žáků druhého stupně základní školy. Pozornost je věnována těm situacím, kde učitel přichází do interakce se žáky. Z výsledků výzkumu vyplývá, že pokud je žákům ponechána možnost ovlivňovat vývoj diskuse, navazují jeden na druhého a nemají strach z projevu. Zejména se strukturovanou pomocí učitele žáci formulují rozvité projevy, v nichž objasňují své hodnoty.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.