Přístupy studentů pedagogických fakult k tvorbě školních a třídních vzdělávacích programů v mateřských školách
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2021 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://webcentrum.muni.cz/media/3343087/capv-2021-sborni-k-prispevku-na-ceste-ke-spravedlnosti.pdf |
| Klíčová slova | curricula; educational programme on school level; educational programme on class level; pre-primary education |
| Popis | Příspěvek se zabývá problematikou tvorby kurikula na školní a třídní úrovni v předškolním vzdělávání. Předkládá výsledky výzkumu, jehož cílem je zjistit, jaké zkušenosti a přístupy mají učitelé vysokoškolští studenti kombinovaného studia předškolní pedagogiky k tvorbě školních a třídních vzdělávacích programů. Šetření zjišťuje, zda v praxi přetrvává spíše sociocentrické pojetí při plánování vzdělávacích obsahů v mateřských školách, nebo zda již došlo k posunu k flexibilnímu pojetí školních a třídních vzdělávacích programů, které je charakteristické pro osobnostně orientované vzdělávání. Výzkumnou metodou byl zvolen dotazník a výzkumný vzorek tvořili studenti kombinovaných forem bakalářských a magisterských programů fakult realizujících přípravné vzdělávání učitelů mateřských škol v ČR. |