Spolu, a přece odděleně: podoba částečně diferencovaného vzdělávání na druhém stupni ZŠ optikou učitelů
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2020 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Pedagogická orientace |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14618/pdf |
| Doi | https://doi.org/10.5817/PedOr2020-3-347 |
| Klíčová slova | tracking;intra class ability grouping;differentiated instruction;equal learning opportunities;interviews;ower secondary school |
| Popis | Studie analyzuje současnou situaci částečné diferenciace (rozdělování žáků v určitých předmětech, na část vyučování) na druhém stupni ZŠ. Data byla získána prostřednictvím rozhovorů s vedením škol a individuálních rozhovorů s učiteli, kteří mají přímou zkušenost s výukou v diferencovaných skupinách. Z výsledků vyplývá, že žáci jsou rozdělováni do dvou homogenizovaných skupin dle předem daného kritéria - výkonu. Učitelé využívají částečně odděleného vzdělávání k tomu, aby mohli snáze diferencovat výuku, a to podle obsahu učební látky, tempa učení, ale také podle očekávaných schopností žáků v daných skupinách. Data dále ukázala, že se učitelé a vedení školy v určitých tématech týkajících se realizace částečně diferencované výuky na jejich školách rozcházejí. |
| Související projekty: |