Několik nahlédnutí do vztahu studentů Katedry historie a jejich předmětu na základě dotazníkového výzkumu 2018

Logo poskytovatele
Autoři

MIHOLA Jiří

Rok publikování 2020
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://www.ped.muni.cz/sbspolecenskevedy/sbornik/s1-20.pdf
Klíčová slova Department of History; questionnaire research; students
Popis Článek vychází z dotazníkového šetření provedeného na katedře historie v roce 2018 s 202 respondenty, navazuje na obdobný dotazníkový průzkum provedený autorem článku na katedře historie v roce 2003 se stejným počtem respondentů. Výzkum tedy přináší nejen nová zjištění a je rozšířen o některé nové otázky, ale také umožňuje srovnání s výsledky získanými před patnácti lety. Dotazník se skládá ze tří částí. První část se zaměřuje na vztah studenta k oblasti historie a jeho zájem stát se učitelem tohoto předmětu, druhá část se pokouší odhalit, jak student pracuje na svém sebevzdělávání mimo pedagogickou fakultu (čtení novin, odborných historických časopisů, sledování zpráv, počet přečtených publikací, prohlídky pamětihodností), třetí část se týká kurikula, preference historického materiálu a rovnováhy mezi historií, didaktikou historie a praktickými znalostmi.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.