„Takže jsme to spíš nechali tak, že si povídají, pokud není samozřejmě vyučování“: Utváření jazykového režimu na mnohojazyčných školách
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2020 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Hlavním cílem příspěvku je prozkoumat jazykový režim na mnohojazyčných školách. Teoreticky je studie ukotvena v konceptu školy jako sociálního prostoru (Lefebvre, 1991), který zahrnuje nejen fyzické objekty, ale také sociální vztahy, interakce a jejich umístění v prostoru. V souladu se sociolingvistickou tradicí je prostor chápán jako způsob kombinování jazykových postupů a jazykových režimů. V naší studii používáme multimodální přístup, který zahrnuje rozhovory s řediteli škol, učiteli, foto-rozhovory s učiteli, jazykové úpravy a pozorování. Výzkumný vzorek se skládá ze tří škol (3 ředitelé a 6 učitelů), které se ve svém ŠVP vymezují vůči jazykům. Předběžné výsledky ukazují, že jazykové režimy na školách zachovávají monolivgní normu ve školách. |
| Související projekty: |