Development of Interdisplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education
| Název česky | Rozvoj interdisciplinární výuky pomocí badatelsky orientované výuky |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2020 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Kapitola představuje výsledky výzkumu zabývajícího se vzděláváním učitelů pro interdisciplinární výuku. Úkolem současného vzdělávacího systému je dát všem studentům kompetence, které budou potřebovat, aby mohli prosperovat v globální ekonomické konkurenci. Studenti nejsou obvykle schopni propojit znalosti z jednotlivých přírodovědných předmětů a řešit interdisciplinární problémy typické pro každodenní život. Může to být jeden z důležitých důvodů nedostatečného zájmu studentů o studium přírodních věd. Učitelé však nejsou obvykle vzděláváni v interdisciplinární výuce a neznají vhodné vzdělávací metody podporující interdisciplinaritu. IBSE je jednou z vhodných vzdělávacích strategií pro interdisciplinární výuku / učení. Jsou prezentovány výsledky výzkumu potvrzující účinnost předškolního vzdělávání učitelů v interdisciplinární výuce pomocí IBSE. |