Robotic didactic aid Ozobot in Czech schools

Název česky Robotická didaktická pomůcka Ozobot v českých školách
Autoři

PICKA Karel DOSEDLA Martin STUCHLÍKOVÁ Ľubica

Rok publikování 2020
Druh Článek ve sborníku
Konference ICETA 2020 18th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.1109/ICETA51985.2020.9379259
Klíčová slova robotics; didactics; programming; education
Popis Tento příspěvek se zabývá kvalitativní studií o implementace robotické učební pomůcky Ozobot v českých školách. Autoři zaměřují svou pozornost na důvody výběr tohoto nástroje, způsoby použití, problémy, které učitelé musí vyřešit a výhody, které přináší Ozobot studentům ve vzdělávacím procesu. Výzkum zahrnoval devět učitelů s různou délkou praxe a různých předmětů. Údaje byly shromažďovány prostřednictvím rozhovorů a následná transkripční analýza. Respondenti v této studii, studenti s použitím Ozobotů jsou nadšení a vysoce motivovaní. Žáci se učí podstatné dovednosti a znalosti jak v algoritmizaci, programování tak i práci s roboty v rámci různých školních předmětů. Implementace Ozobotů do výuky kombinuje efektivní výuku s nadšením a motivací studentů, což je v každém případě ideální stav vzdělávacího úsilí.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.