Robotic didactic aid Ozobot in Czech schools
| Název česky | Robotická didaktická pomůcka Ozobot v českých školách |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2020 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | ICETA 2020 18th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Doi | https://doi.org/10.1109/ICETA51985.2020.9379259 |
| Klíčová slova | robotics; didactics; programming; education |
| Popis | Tento příspěvek se zabývá kvalitativní studií o implementace robotické učební pomůcky Ozobot v českých školách. Autoři zaměřují svou pozornost na důvody výběr tohoto nástroje, způsoby použití, problémy, které učitelé musí vyřešit a výhody, které přináší Ozobot studentům ve vzdělávacím procesu. Výzkum zahrnoval devět učitelů s různou délkou praxe a různých předmětů. Údaje byly shromažďovány prostřednictvím rozhovorů a následná transkripční analýza. Respondenti v této studii, studenti s použitím Ozobotů jsou nadšení a vysoce motivovaní. Žáci se učí podstatné dovednosti a znalosti jak v algoritmizaci, programování tak i práci s roboty v rámci různých školních předmětů. Implementace Ozobotů do výuky kombinuje efektivní výuku s nadšením a motivací studentů, což je v každém případě ideální stav vzdělávacího úsilí. |
| Související projekty: |