Teorie výuky literatury v historické perspektivě

Autoři

ZÍTKOVÁ Jitka

Rok publikování 2020
Druh Odborná kniha
Citace
Popis Publikace mapuje vývoj teorie výuky literatury ve 2. polovině 20. století. V centru pozornosti stojí tři základní didaktické kategorie (cíle, obsah a metody výuky literatury) a dále otázka interpretace textu. V souladu s tím je publikace rozdělena do čtyř základních částí. První kapitoly každé z částí mají charakter komentované chronologické bibliografie, a to vždy ve vztahu ke sledované didaktické kategorii. Druhá kapitola každé ze čtyř částí obsahuje výsledky komparační fáze výzkumu, tedy nalezené shody a rozdíly koncepcí, formulování hlavních tendencí v pojetí jednotlivých kategorií, a to v linii kurikulární, linii literárněvýchovné teorie a estetickovýchovné teorie. V části zabývající se didaktickou interpretací jsou hlavní tendence sledovány v linii literárněvýchovné a literárněvědné.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.