Process genre approach to L2 academic writing: An intervention study
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2020 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | XLinguae |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://www.xlinguae.eu/issue-n_4_2020.html |
| Doi | https://doi.org/10.18355/XL.2020.13.04.03 |
| Klíčová slova | academic writing; blended learning; process-genre approach; needs assessment; discourse completion tasks |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Příspěvek prezentuje výzkumnou studii akademického psaní českých studentů vysokých škol ve studijním programu Učitelství anglického jazyka. Autoři aplikují interdisciplinární přístup integrující perspektivy lingvistiky a jazykové pedagogiky při hodnocení koncepce kurzu akademického psaní a jeho dopadu na rozvoj akademických dovedností studentů v psaní. Studie využívá procesně žánrový přístup (Badger, White, 2000) k výuce psaní jako klíčový princip designu, kombinuje rámec žánrové analýzy (Swales, 1990) a interkulturní rétorickou perspektivu (Connor, 2004), a navrhuje inovovaný kurz akademického psaní pro postgraduální studenty se zaměřením na rozvoj dovedností kritického myšlení a kontextového psaní. Kurz, zaležený na analýze potřeb akademického psaní studentů, byl zaměřen na seznámení s rétorickou strukturou akademických textů se zaměřením na žánr diplomové práce a na seznámení s pravidly akademického psaní v oblasti měkké vědy. Kurz byl zahájen v roce 2019 a byl implementován jako kombinovaný kurz, kde byly kontaktní schůzky doplněny online podporou ve VLE Moodle. Kromě analýz psaných textů, psaní ve třídě a domácích úkolů zahrnoval také testy kompletace diskurzu a vrstevnické hodnocení i zpětnou vazbu od učitele. Věříme, že naše výsledky osvětlí potenciál kurzů akademického psaní na základě procesně-žánrového přístupu, který přispěje ke zvýšení kvality anglických akademických textů nerodilých mluvčích, zejména českých studentů. |
| Související projekty: |