Eroding trust in teacher professionalism : An ethnomethodological analysis of radio interviews with Czech experts on education

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.

Název česky Podrývání důvěry v profesionalismus učitelů: Etnometodologická analýza rozhlasových rozhovorů s odborníky na vzdělávání
Autoři

TŮMA František PÍŠOVÁ Michaela ČERNÁ Monika

Rok publikování 2020
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Studia paedagogica
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/2147
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2020-2-3
Klíčová slova the professional project; teachers; trust; experts on education; radio interviews; ethnomethodology
Popis Školy a učitelé jsou předmětem množství debat a často čelí rozporuplným požadavkům. V této studii analyzujeme rozhlasové rozhovory se třemi českými odborníky na vzdělávání. Za využití etnometodologie, zejména konverzační analýzy a členské kategorizační analýzy, studie odpovídá na dvě výzkumné otázky: (1) Jaké praktiky a inventáře sociálních kategorií používají odborníci, když mluví o českém vzdělávání a školách? (2) Jak se odborníci vztahují k profesionalismu učitelů, když charakterizují české vzdělávání? Analýza ukazuje, jak je důvěryhodnost odborníků v rozhovorech vyjednávána, jak experti problematizují získávání základních znalostí a dovedností ve škole a situují učení se "důležitých věcí" mimo školu a jak tvrdí, že čeští učitelé vyučují špatně, a současně bagatelizují pozitivní výsledky českého vzdělávání. Tímto způsobem odborníci zpochybňují základní charakteristiky profesionalismu učitelů, a tak podrývají důvěru v profesionální projekt v učitelství.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.