Analýza vztahů mezi self-efficacy, školním prospěchem žáků a jejich postavením ve školní třídě

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

STRÁNSKÁ Zdenka VEJMĚLKOVÁ Markéta

Rok publikování 2019
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Příspěvek pojednává o výzkumném šetření zaměřeném na prozkoumání souvislostí mezi úrovní self-efficacy, průměrným školním prospěchem žáků a jejich postavením ve třídě. Byly také zjišťovány rozdíly u těchto proměnných v závislosti na typu školy a pohlaví. Data byla získána od 396 žáků druhého stupně základních škol a nižšího stupně gymnázií ve věku od 11 do 15 let. Byly použity dotazníkové metody: SEQ-C P. Murise a SO-RA-D V. Hrabala. Výsledky výzkumu ukázaly, že chlapci mají statisticky významně vyšší míru sociálního a emocionálního self-efficacy a že ve školním prospěchu jsou lepší dívky a studenti gymnázií. Analýza vztahů ukázala středně silnou pozitivní korelaci mezi úrovní školního self-efficacy a školním prospěchem žáků. Z výzkumu vyplývá, že úroveň sociálního self-efficacy slabě pozitivně koreluje s indexem vlivu a u žáků ze základních škol i s indexem obliby. Z analýzy vztahů dále plyne pozitivní vztah mezi indexem obliby a školním prospěchem, který je u žáků gymnázií těsnější. Korelace mezi indexem vlivu a školním prospěchem se neprokázala.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.