Current Trends in Primary and Secondary Education Policy
| Název česky | Současné trendy v politice primárního a sekundárního vzdělávání |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2019 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Kapitola zkoumá současné trendy (směry a témata) vzdělávací politiky v roce 2007 Česko a Evropa. Vysvětluje své původní koncepce v širším kontextu a poskytuje kritickou reflexi. Zaměřuje se zejména na změnu školních osnov, což je jeden z klíčových prvků současného stavu Strategie české vzdělávací politiky. V rámci revidovaných studijních plánů sledujeme několik trendů, které mohou bránit zlepšování školního vzdělávání. Charakteristické rysy jsou v současné době přeplněné osnovy a konfliktní tendence způsobující prázdnotu obsahu. Autor nabízí možné řešení takzvaným třetím způsobem. Toto je prezentováno v rámci sociologie výzkumu kurikula vyvinutého ve druhém polovina dvacátého století, která vyrovnává absolutizaci faktů na jedné straně a důraz na dovednosti s relativizací znalostí na straně druhé. |