Förderung der Selbstevaluation von Lernenden im Fremdsprachenunterricht

Název česky Rozvíjení sebehodnocení studentů ve výuce cizího jazyka
Autoři

VELIČKOVÁ Jana

Rok publikování 2019
Druh Článek ve sborníku
Konference Sprachen, Literaturen und Kulturen im Kontakt. Beiträge der 25. Linguistik- und Literaturtage, Miskolc/Ungarn, 2017
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Klíčová slova Student Self-Assessment; Foreign Language Learning; Self-Regulated Learning; Zimmerman´s model of self-regulated learning; A Four-Stage Model for teaching student self-evaluation
Popis Příspěvek pojednává o tom, proč je sebehodnocení studentů důležitým cílem (nejen cizojazyčné) výuky a jaká je jeho role v rámci celoživotního učení. Těžištěm textu je pak představení dvou modelů podporujících rozvíjení sebehodnocení ve výuce a principů jejich fungování. Konkrétně je představen model rozvíjení autoregulace od Zimmermanna a čtyřstupňový model pro zavádění sebehodnocení ve výuce autorů Rosse a Rolheisera.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.