Supporting Teachers: Improving Instruction - Examples of Research-based Teacher Education
| Název česky | Podpora učitelů: zkvalitňování výuky - Modely výzkumně založeného učitelského vzdělávání |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2019 |
| Druh | Odborná kniha |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | V posledních desetiletích dochází k výraznému rovzovji v oblasti přípravného i dalšího vzdělávání učitelů. Vytvářejí se kurikulární programy, modely a designy, vedle toho se však v této oblasti objevuje celá řada výzev. Modely učitelského vzdělávání jsou mnohdy prezentovany jako výzkumně založené, avšak souvislost s výzkumem často není dobře patrná. Podpora učitelů a zkvalitňování výuky jsou často jen volně spojené pojmy. Tyto výzvy autory vedly ke zpracování této publikace. Jsou v ní představeny vybrané přístupy, modely, designy učitelského vzdělávání akční výzkum, videokluby, lesson study a další), jak je rozvíjejí jejich autoři, a jsou zde představeny jejich silné stránky a výzvy pro zlepšení. V závěrečné kapitole jsou jednotlivé přístupy souhrnně diskutovány. Kniha se obrací jak na praktiky, tak na výzkumníky v oblasti učitelského vzdělávání. |