Jak se mohou prezentovat historická témata spojená s perzekucí lidí za druhé světové války v současných edukačních programech

Autoři

KOLAŘÍKOVÁ Veronika

Rok publikování 2019
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek nabídne úvahu nad problematikou vzdělávání o historických tématech spojených s perzekucí lidí za druhé světové války. Předávání paměti podle P. Nory v moderních společnostech skomírá. Protože už kontinuálně nežijeme se svou pamětí, máme potřebu ji zasvěcovat určitá místa. Takovými místy mohou být památníky, které jsou nejenom místem určeným k uchování paměti. Mnohdy jsou památníky autentickými místy, na kterých se odehrávaly události hodné zapamatování a vzpomínání. Může jít o svědky těchto událostí, o místa nadaná speciální aurou. Jako taková jsou tato místa určena nejen k pietě a návštěvám, ale také k edukaci různých skupin návštěvníků. Příspěvek představí příklad muzejně-edukačního programu věnujícího se tématu holokaustu Romů a Sintů za druhé světové války.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.