Jak se mohou prezentovat historická témata spojená s perzekucí lidí za druhé světové války v současných edukačních programech
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2019 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Příspěvek nabídne úvahu nad problematikou vzdělávání o historických tématech spojených s perzekucí lidí za druhé světové války. Předávání paměti podle P. Nory v moderních společnostech skomírá. Protože už kontinuálně nežijeme se svou pamětí, máme potřebu ji zasvěcovat určitá místa. Takovými místy mohou být památníky, které jsou nejenom místem určeným k uchování paměti. Mnohdy jsou památníky autentickými místy, na kterých se odehrávaly události hodné zapamatování a vzpomínání. Může jít o svědky těchto událostí, o místa nadaná speciální aurou. Jako taková jsou tato místa určena nejen k pietě a návštěvám, ale také k edukaci různých skupin návštěvníků. Příspěvek představí příklad muzejně-edukačního programu věnujícího se tématu holokaustu Romů a Sintů za druhé světové války. |
| Související projekty: |