Promoting physical activity in pre-school education in the Czech Republic

Název česky Podpora pohybových aktivit v předškolním vzdělávání v České republice
Autoři

KOUŘILOVÁ Iva JANOŠKOVÁ Hana

Rok publikování 2019
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Cílem příspěvku je posoudit český Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání se zdravotními doporučeními pro pohybový režim dětí a s realitou pohybového vzdělávání v praxi mateřských škol. Východiskem pro porovnání je obsahová analýza rámcového vzdělávacího programu a přímé pozorování pohybové aktivity dětí v mateřských školách. Pozorovány byly třídy v běžné mateřské škole a v mateřské škole zapojené do programu Mateřská škola podporující zdraví. Objem řízených a neřízených pohybových aktivit byl sledován metodou přímého pozorování a metodou chronometráže. Výsledky byly porovnány s kurikulárními i odbornými doporučeními pro pohybovou aktivitu dětí. Bylo zjištěno, že celkový objem pohybových aktivit v MŠ odpovídá optimálnímu pohybovému režimu dětí. Objem řízených pohybových aktivit však není dostatečný a zřejmě nestačí k plnění kvalitativních požadavků na pohybové vzdělávání dětí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.