La alfabetización crítica, la escolarización y la justicia social, por Allen Luke
| Název česky | Digitální gramotnost čínských pedagogů lékařských oborů v rámci společného mezinárodního lékařského a zdravotnického programu |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2019 |
| Druh | Recenze |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Cílem této studie je analyzovat povědomí čínských pedagogů lékařských oborů o informační a digitální gramotnosti v rámci společného mezinárodního programu. Pro výzkum současné situace čínských pedagogů lékařských oborů a jejich problémů týkajících se rozvoje digitální gramotnosti v praxi bylo použito online dotazníkové šetření. Výsledky ukázaly, že povolání vyučujícího lékařských oborů a doba zkušenosti s používáním počítačů mají významný vliv na dovednosti v oblasti vyhledávání informací na internetu. Přestože většina respondentů má povědomí o digitálních technologiích a zajímá se o jejich používání, vyskytují se i respondenti (16,9 %), kteří mají problémy s jejich používáním při tvorbě e-learningových učebních materiálů pro studenty. Jako hlavní faktory, které brání zlepšení digitální gramotnosti, se jeví nedostatečné financování institucí, nedostatečné vzdělávání a zdroje v oblasti informačních technologií. Studie také diskutuje bariéry a možnosti vzbuzení zájmu v oblasti vzdělávání, které by umožnily pedagogům lékařských oborů zlepšit jejich dovednosti v oblasti digitální gramotnosti. |
| Související projekty: |