Professional vision in and on action: Two sides of the same coin?

Logo poskytovatele
Název česky Profesní vidění in a on action: Dvě strany téže mince?
Autoři

ŠMIDEKOVÁ Zuzana MINAŘÍKOVÁ Eva JANÍK Miroslav HOLMQVIST Keneth Bo-Ingvar

Rok publikování 2019
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Profesní vidění, i když dobře prozkoumaná koncepce, byla většinou zkoumána jako profesní vidění o akci (on action), tj. nikoli počas skutečné výuky. Moderní technologie, jako je sledování pohybu očí, nám umožňují zkoumat také profesní vidění v akci (in action), tj. když učitelé skutečně vyučují (např. Cortina et al., 2015). To však nabízí otázku, jak se liší profesní vidění on a in action. Naše studie si klade za cíl to prozkoumat pomocí dvou metod sledování pohybu očí: požádali jsme učitele, aby během výuky používali brýle pro sledování pohybu očí SMI 60 Hz (ETG). Později byly sekvence z videokazety stejné instrukce (kamera zaměřená na studenty) přehrány stejným učitelům a jejich pohyb očí byl monitorován (RED 250 mobilní 250 Hz - remote ET). Byli také požádáni, aby se k videím vyjádřili. Vzhledem k tomu, že tyto dva pohledy jsou velmi odlišné, rozhodli jsme se pro hloubkovou analýzu opakovaných pohledů z ETG a remote ET (souběžné prohlížení). Tato analýza zohledňuje časovou osu videa, kontext, události a také komentáře učitele.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.