Prevence šikany očima mezinárodních odborníků

Logo poskytovatele
Autoři

DLOUHÁ Dana FIALOVÁ Michaela

Rok publikování 2019
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Speciální pedagogika
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Klíčová slova bullying; primary school; case study; international comparasion; aggresor; victim
Popis Výzkumy věnované fenoménu šikany poukazují na to, že tento jev stále přetrvává a má rostoucí tendenci. Šikana ve školním prostředí je složitý a traumatizující proces, který se dotýká všech účastníků. Autorky si za cíl specifického výzkumného šetření kladly najít stejné či rozdílné vzorce v postupech prevence a intervence šikany ve školách. Stať se opírá o kvalitativní výzkum realizovaný formou fokusní skupiny a pracovních listů. Předkládaná stať prezentuje zjištění, jejichž základem je případová studie týkající se šikany, která byla předložena informantům na mezinárodním setkání odborníků v rámci projektu Stand Up Against Bullying (dále SUAB1). Každá země má při řešení šikany různá specifika, která jsou ve většině případů podložena národními dokumenty. Vzhledem k případové studii autorky našly na úrovni vzdělávacího systému jednotící prvky, zejména v důraze kladeném při řešení tohoto fenoménu na spolupráci rodiny, školy a předních odborníků na sociálněpatologické jevy.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.