Psaním k porozumění literatuře
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2019 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Bohemica litteraria |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | Digitální knihovna FF MU |
| Doi | https://doi.org/10.5817/BL2019-1-6 |
| Klíčová slova | creative writing; literary studies |
| Popis | Příspěvek se zabývá metodami tvůrčího psaní v kontextu literárních studií jak v českém, tak zahraničním (anglosaském) akademickém prostředí. Prostřednictvím srovnávací analýzy různých historicky ukotvených přístupů ukazuje možnosti využití těchto metod ve vzdělávacím procesu. Samotný termín „tvůrčí psaní“ se ukazuje v tomto kontextu jako nepřesný a někteří autoři jej nahrazují termíny vlastními („textová intervence“, „transformativní psaní“, „literární experiment“). Cílem těchto metod je porozumění literatuře. Psaní se stává součástí interpretačního dialogu. |
| Související projekty: |