Učitel základní školy z pohledu rodičů
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2018 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Perspektívy rozvoja pedagogiky a andragogiky v Slovenskej republike a v krajinách strednej Európy |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Klíčová slova | teaching profession; expectations; family; qualitative research; interview |
| Popis | Jedním ze základních činitelů výchovně-vzdělávacího procesu je učitel. S vývojem lidstva je profese učitelství spojena od samého začátku a představy o ní se historicky mění. Cílem empirického šetření bylo zjistit, jaká očekávání rodičů by měl/a splňovat učitel/ka jejich dítěte na prvním stupni základní školy a které profesní, osobnostní vlastnosti a dovednosti považují u ní za nejdůležitější. Zkoumaným vzorkem byly matky dětí předškolního a mladšího školního věku. Pro získání dat jsem zvolila polostrukturovaný rozhovor. K zaznamenání rozhovoru jsem využila diktafon. Nahrávky byly následně přepsány, data analyzována a vyhodnocena. Výzkumné šetření bylo realizováno v rámci předvýzkumu mé disertační práce. Součástí příspěvku je přehled výzkumů věnující se této problematice, přehledné tabulky se získanými zjištěními a vlastní interpretace. |
| Související projekty: |