Projektunterricht als Beispiel einer Unterrichtsmethode zur Steigerung der affektiven Variable Motivation im Bereich des Fremdsprachenlernens

Název česky Projektová výuka jako příklad výukové metody pro zvýšení afektivní proměnné motivace v oblasti výuky cizích jazyků
Autoři

ŠTILEC Vojtěch

Rok publikování 2018
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Proces osvojování cizího jazyka je podmíněn vlivem rozličných proměnných. Zvláštní skupinu zde tvoří tzv. afektivní proměnné, které proces učení ovlivňují tak říkajíc zevnitř učícího se jedince. V tomto příspěvku se věnuji vlivu motivace na proces učení se cizímu jazyku, přičemž striktně rozlišuji mezi motivací instrumentální a motivací integrativní. Současně je zde prezentována a diskutována možná výuková metodu, která by mohla pozitivní měrou působit na proměnu motivaci v oblasti výuky cizích jazyků. Takové výukové metody, zde reprezentovány na příkladu projektové výuky, jsou považovány za nepostradatelné v oblasti činnostně orientované výuky cizích jazyků, zároveň se zdají být neopomenutelné v kontextu učebního úspěchu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.