Projektunterricht und Motivation im Deutsch-als-Fremdsprache Unterricht
| Název česky | Projektová výuka a motivace v oblasti výuky němčiny jako cizího jazyka |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2018 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Research in Foreign Language Pedagogy |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Klíčová slova | project work; motivation; affective variables; task-based learning |
| Popis | Již od padesátých let minulého století je empiricky zkoumán vliv rozličných afektivních proměnných na osvojování cizího jazyka, přičemž zvláštní pozornost v rámci tohoto vědeckého bádání byla vždy věnována proměnné motivaci. Předkládaný příspěvek se zabývá vzájemným vztahem mezi motivací a projektovou výukou jako výukovou metodou. Tato výuková metoda je zde prezentována a diskutována především v kontextu jejího potenciálu motivovat učící se, neboť právě takovéto metody jsou v současné době považovány za nezbytnou součást každé činnostně orientované výuky cizího jazyka, přičemž jejich motivační aspekt pak do značné míry rozhoduje o učebního úspěchu. |
| Související projekty: |