Projektunterricht und Motivation im Deutsch-als-Fremdsprache Unterricht

Název česky Projektová výuka a motivace v oblasti výuky němčiny jako cizího jazyka
Autoři

ŠTILEC Vojtěch

Rok publikování 2018
Druh Článek ve sborníku
Konference Research in Foreign Language Pedagogy
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Klíčová slova project work; motivation; affective variables; task-based learning
Popis Již od padesátých let minulého století je empiricky zkoumán vliv rozličných afektivních proměnných na osvojování cizího jazyka, přičemž zvláštní pozornost v rámci tohoto vědeckého bádání byla vždy věnována proměnné motivaci. Předkládaný příspěvek se zabývá vzájemným vztahem mezi motivací a projektovou výukou jako výukovou metodou. Tato výuková metoda je zde prezentována a diskutována především v kontextu jejího potenciálu motivovat učící se, neboť právě takovéto metody jsou v současné době považovány za nezbytnou součást každé činnostně orientované výuky cizího jazyka, přičemž jejich motivační aspekt pak do značné míry rozhoduje o učebního úspěchu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.