Konstruktivistické teorie učení a jejich využití v muzejní edukaci: výzkumný exkurz

Autoři

KOLAŘÍKOVÁ Veronika

Rok publikování 2018
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Moderní muzea jsou neodmyslitelně spjatá s edukačním posláním. Přínosnými pro praxi muzejní edukace jsou konstruktivistické teorie učení. O ty je možné opírat edukační proces nejen ve škole, ale také v muzeu. To pro takovou edukaci nabízí vhodné podmínky. Edukace v muzeu v ideálním případě nemá podobu pouhého frontálního výkladu průvodce. Naopak se dnes muzea snaží návštěvníky do procesu edukace co nejvíce aktivně zapojit. Právě aktivní role návštěvníka stojí v centru pozornosti konstruktivistických teorií učení, které si příspěvek klade za cíl představit a na základě výsledků výzkumné analýzy ukázat možnosti jejich využití v praxi.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.