Podpůrná opatření u žáků s tělesným postižením v inkluzivním prostředí škol hlavního vzdělávacího proudu v České republice
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2018 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Štúdie zo špeciálnej pedagogiky |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202018,%20vol.%207,%20n.%202.pdf |
| Klíčová slova | inclusion; inclusive education; pupil with physical impairment; supportive measures; educational-psychological counseling services; special educational centre; family; school; support; special educator |
| Popis | Cílem výzkumného šetření bylo zmapovat stav a vybrané oblasti inkluzivní edukace žáků s tělesným postižením v kontextu podpůrných opatření. Na základě hlavního cíle byly stanoveny cíle parciální, které byly zaměřeny zejména na zjištění převažujícího stupně podpůrných opatření u žáků s tělesným postižením na základních školách hlavního vzdělávacího proudu, určení nejčastěji se vyskytujícího typu tělesných postižení v inkluzivním prostředí základních škol a určení nejčastěji využívané oblasti podpůrných opatření u žáků s tělesným postižením. Z daných cílů vycházely tři hypotézy, které byly ověřovány ve výzkumném šetření. Všechny stanovené hypotézy byly na základě získaných výsledků přijaty. K dosažení cíle výzkumného šetření byla využita kvantitativní metoda ve formě dotazníku vlastní konstrukce. |
| Související projekty: |