Rozvoj pedagogických kompetencí vysokoškolských učitelů : Výsledky podkladové studie pro vznik CERPEK
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2018 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Jaká je profesní identita vysokoškolských učitelů, jejich pojetí výuky a vzdělávací potřeby v oblasti pedagogiky? To jsou otázky, na které Masarykova univerzita hledala odpovědi skrze kvalitativní výzkum. Ukázalo se, že řada vysokoškolských učitelů sebe samé jako učitele nevnímá. Navíc u nich často absentuje pedagogické vzdělání, což generuje řadu vzdělávacích potřeb, např. v oblasti přípravy výuky a zapojování studentů do výuky. Tato situace se odráží také v nevyhraněném pojetí výuky vysokoškolských učitelů. Na tyto výsledky univerzita reagovala založením Centra rozvoje pedagogických kompetencí (CERPEK), které organizuje jednoletý vzdělávací program pro začínající vysokoškolské učitele. Na konferenci bychom rádi referovali o výsledcích výzkumné studie a efektech vzdělávacího programu. |
| Související projekty: |