Persuasion in Religious Discourse: Enhancing Credibility in Sermon Titles and Openings

Logo poskytovatele
Název česky Persvaze v religiózním diskurzu: posílení věrohodnosti v názvech a úvodech kázání
Autoři

ADAM Martin

Rok publikování 2017
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Discourse and Interaction
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://katedry.ped.muni.cz/anglictina/wp-content/uploads/sites/2/2018/01/discourse-and-interaction_2_2017_01-adam.pdf
Doi http://dx.doi.org/10.5817/DI2017-2-5
Obor Jazykověda
Klíčová slova persuasion; credibility; genre; sermon; religious
Popis Již od počátků aristotelovského chápání poetiky jsou ethos, pathos a logos podstatou toho, co se mnohem později začalo označovat jako persvazivní strategie. Ačkoli určitý stupeň persvaze lze předpokládat prakticky ve všech typech textů a registrů, zdá se, že náboženský diskurz využívá přesvědčování jako jednoho ze svých klíčových nástrojů; s cílem přesvědčit posluchače o věrohodnosti doktríny, kterou prezentuje. Výzkumný článek zkoumá soubor kázání, zvláště pak jejich názvy a úvodní pasáže, se zřetelem k použitým přesvědčovacím strategiím. Hlavní důraz je kladen na to, jak konkrétní lingvistické realizace persvaze posilují věrohodnost zprávy.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.