Perception of Genetics by Using of Semantic Differential at High School Students: Preliminary Results

Název česky Vnímání genetiky za použití sémantického diferenciálu na středních školách: výsledky předvýzkumu
Autoři

VLČKOVÁ Jana KUBIATKO Milan

Rok publikování 2018
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.12973/ejmste/79803
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova genetics; high school students; perception; semantic differential
Popis Genetika je jednou z rychle se rozvíjejících disciplín a ovlivňuje všechny lidi. Postoje a vnímání tohoto vědního oboru může ovlivnit motivaci ke studiu genetiky a může utvářet současné i budoucí zájem o toto téma. Hlavním cílem studie bylo zjistit, jak žáci středních škol vnímají genetiku. Výzkumný nástroj byl tvořen sémantickým diferenciálem. Výzkumný vzorek sestával ze 102 žáků. Sémantický diferenciál obsahoval 20 sedmistupňových škál tvořených opačnými adjektivy. Data byla analyzována pomocí deskriptivní statistiky (průměr), induktivní statistiky (analýza rozptylu) a pomocí vícerozměrné statistiky (faktorová analýza). Vnímání genetiky je mírně pozitivní. V závěru studie jsou uvedeny návrhy pro další výzkum.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.