Dítě s opožděním ve vývoji řeči – čekat do třetího roku, nebo zahájit péči v raném věku?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | speech development; delayed speech development; early diagnostics; stimulation by parents |
Popis | Cílem této přehledové studie je informovat praktické lékaře pro děti a dorost o významu včasné diagnostiky u dětí s opožděním ve vývoji řeči a jazykových schopností. Jsou zde uvedeny dvě skupiny dětí, které jsou rizikové z hlediska vývoje řeči a jazykových schopností - děti s identifikovatelným rizikem a děti potencionálně rizikové. Příspěvek upozorňuje na přínos včasné diagnostiky a možnosti intervence s akcentem na terapeutické strategie, vycházející se sociopragmatické vývojové teorie. |