Progressive development of perception of the concept of a square by elementary school pupils
| Název česky | Rozvoj představ o pojmu čtverec v průběhu základní školy |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2017 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | International Symposium Elementary Maths Teaching: Equity and diversity in elementary mathematics education |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Development of geometric thinking; geometric concepts; cognitive process in geometry |
| Popis | Geometrické útvary jsou jedním z prvních témat, kterými se žáci zabývají na základní škole. Žáci získávají neformální informace o geometrických útvarech z každodenního života. Některé z představ, které díky tomu vznikají, mohou být nesprávné a mohou mít negativní vliv na geometrické vzdělávání. V příspěvku jsou představeny výsledky výzkumné studie, která se zabývala schopností žáků základní školy přemýšlet o rovinných útvarech. |