Čtenářská gramotnost žáků v souvislosti s používáním metod kritického myšlení ve výuce

Autoři

JANOUŠOVÁ Iva

Rok publikování 2017
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se zabýval vlivem používání metod kritického myšlení ve výuce českého jazyka a literatury na čtenářskou gramotnost žáků. Přinesl vymezení pojmů čtenářská gramotnost, postupy porozumění textu (konkrétně vyhledávání informací, vyvozování závěrů, interpretace textu a hodnocení textu) a kritické myšlení. Ve druhé části byly shrnuty prvotní výsledky šetření, které ukazují rozdíl v osvojení si jednotlivých postupů porozumění textu mezi žáky 4. ročníku základní školy, v jejichž výuce českého jazyka a literatury se používají metody kritického myšlení, a mezi českými žáky 4. ročníku obecně, přičemž jejich výsledky byly získány v rámci mezinárodního testování PIRLS 2011.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.