The Role of Theory in University Science Education

Název česky Role teorie v univerzitním přírodovědném vzdělávání
Autoři

SVOBODOVÁ Jindřiška NOVOTNÝ Jan

Rok publikování 2017
Druh Článek ve sborníku
Konference Proceedings of IAC-TLEl 2017
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www Proceedings of IAC-TLEl 2017
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova science education; theory of science; critical thinking;
Přiložené soubory
Popis Existuje mnoho diskusí o vhodných vzdělávacích přístupech pro zlepšení vědeckého myšlení v učebních osnovách škol. Pro většinu lidí představuje věda to, co dělají vědci ve výzkumných ústavech, kde věda existuje ve své koncentrované podobě. Ve skutečnosti však věda spočívá v mysli všech vzdělaných i nevzdělaných lidí. Vědecká metoda představuje způsob kritického myšlení. Věda posiluje schopnost mít názor založený na více faktech než na osobních pocitech. Předpokládáme, že vědecké myšlení poskytuje mnoho dovedností pro kognitivní vývoj každého člověka. Tyto dovednosti mohou být převedeny na jiné vzdělávání ve společenských kontextech. Naše výzkumná studie představuje názory a myšlenky studentů vysokých škol, které by mohly pomoci identifikovat příčiny problému, proč se studenti tak málo učí o vědě jako celku?

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.