Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2015 |
| Druh | Odborná kniha |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Monografie je výstupem projektu s názvem Současné trendy v pojetí a realizaci inkluzivního vzdělávání v ČR a na PdF MU se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami řešeného na Masarykově univerzitě v rámci grantového projektu specifického výzkumu. Publikace je tematicky členěna na čtyři oblasti, které se zaměřují na jednotlivá témata v souladu s výzkumnými cíli participujících akademických pracovníků a studentů doktorského studijního programu. Úvodní tematický celek se orientuje na východiska inkluzivního vzdělávání, druhý na ranou podporu a předškolní vzdělávání. Třetí celek je věnován školnímu vzdělávání v inkluzivním prostředí a čtvrtý, závěrečný celek je zaměřen na inkluzi v sociálním kontextu. Ve všech kapitolách jednotlivých celků jsou prezentována výzkumná šetření zaměřená na inkluzivní vzdělávání v rámci Brna a Jihomoravského kraje. |