K podpoře zdravého sociálního vývoje nadaných žáků
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2015 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | social health; intellectually gifted children; research findings; disturbed relationships; risky factors; institutional support |
| Popis | Žáci (děti) s mimořádným rozumovým nadáním mají ve školním i rodinném prostředí zpravidla nadstandardně náročné postavení. Na jednu stranu se setkávají s obdivem, pochvalou a uznáním, na druhou stranu to mohou být reakce nepochopení, závisti a odmítání. V této souvislosti jsou také vystaveni většímu riziku narušení přirozených sociálních vazeb se svým okolím. Studie se zabývá deskripcí a analýzou vybraných (našich a zahraničních) výzkumných poznatků, které mohou přispět k eliminaci nežádoucích vlivů a tendencí narušujících zdravý sociální vývoj nadaných dětí v průběhu jejich základního školního vzdělávání. |
| Související projekty: |