Diskursivní analýza a její využití ve výzkumu edukačních jevů
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2016 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Pedagogická orientace |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6132/5505 |
| Doi | https://doi.org/10.5817/PedOr2016-3-379 |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | discourse analysis; social (educational) reality; constructivism; poststructuralism; critical theory |
| Popis | Obsahem odborného textu je charakteristika diskursivní analýzy jako metodologického a vědního přístupu a teoretické ukotvení působení diskursů v sociální realitě v kontextu moci a vědění. Součástí výkladu je stručná charakteristika diskursivních přístupů. Na závěr výkladu prezentujeme možnosti využití přístupů diskursivní analýzy ve výzkumu z oblasti edukační reality. V širším smyslu je cílem sdělení popsat v oblasti pedagogického výzkumu aplikování transdisciplinárního přístupu za účelem komplexnějšího vysvětlení edukační reality. V užším smyslu je cílem sdělení prezentovat teoretické ukotvení diskursivní analýzy a její využití ve zkoumání edukační reality. |
| Související projekty: |