Hudební vzdělávání od konce 19. století do 90. let 20. století se zaměřením na poslech hudby

Autoři

ŠURANSKÝ Pavel

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference Musica Viva in Schola XXV.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/musica_viva_in_schola_xxv.pdf
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8467-2016
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova music education; teacher; sociology; cognitive-social learning; aesthetic sensibilities; musical work; composer
Popis Vyučování hudební výchovy se ve svém vývoji lišilo odlišnými funkcemi v nazírání na hudbu. Ke komplexní hudební výchově patří také schopnost hudbě naslouchat. Základní soubor doporučených skladeb hudebních skladatelů se během jednoho století měnil podle politického vývoje. Výzkumná studie se zaměřila na výběr uměleckých děl, která měla naučit žáky navazovat mnohotvárné kontakty s hudbou, aby ji dokázali přijímat a chápat.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.